اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برخورد قاطع دستگاه قضا با کانال‌های متخلف

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: دادگستری و دادسرا با افراد و کانال‌های متخلف با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

برخورد قاطع دستگاه قضا با کانال‌های متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه انتخابات دادگستری و دادسرا با افراد و کانال‌های متخلف با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در آستانه انتخابات کانال‌های مجازی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که از کاندیدا‌های انتخابات مجلس و نمایندگان حال حاضر مجلس در اراک درخواست داریم از این کانال‌های توهین‌آمیز برائت جویند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به تشکیل ۱۵ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی در اراک خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها به منظور رسیدگی به تهران ارجاع شده اند چرا که بررسی برخی از آنها در اختیار استان نیست.

صالحی بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد و ادامه داد: رسانه‌ها نقش موثری در افزایش شور انتخابات دارند که باید به درستی به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه تخریب چهره نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی برخی کانال‌های تلگرامی از اخلاق انتخاباتی به دور است، گفت: افرادی که اقدام به این نوع فعالیت تخریب‌گرانه کنند در صورت تداوم بی اخلاقی های خود با برخورد قاطع و شدید دستگاه قضا مواجه می شوند، ضمن اینکه سرنخ‌هایی از عوامل اصلی این کانال ها به دست آمده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی بیان داشت: امروز کشور در شرایط سخت و حساسی است که باید برای حفظ وحدت تلاش خود را به کار گیرند.

 

صالحی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای شهر اراک خاطرنشان کرد: محیط زیست استان موظف است کنترل‌های لازم و مستمر را در زمینه نظارت بر فعالیت های زیست محیطی شرکت ها و صنایع انجام دهد و طبق قانون با هر شرکت و واحد آلاینده برخورد کند.

وی افزود: مصرف سوخت مازوت توسط پالایشگاه و نیروگاه  موجب تشدید آلودگی هوای شهر اراک شده و باید گفت بهانه‌های شرکت‌های مذکور از جمله مصوبه‌ها و تصمیمات کشوری، به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اجازه نمی‌دهیم مصوبات با سلامت مردم بازی کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی کاهش آلودگی هوا را مطالبه جدی مردم اراک دانست و تصریح کرد: سهم دستگاه‌های مقابله کننده با آلودگی هوا  باید به دستی مشخص شود، در چند روز گذشته شاهد بوی نامطبوع در شهر بودیم که بخشی از آلودگی هوای اراک و منشاء بوی نامطبوع مربوط به فعالیت پالایشگاه و نیروگاه شازند بود.

صالحی گفت: بخشی دیگر از آلودگی هوای اراک مربوط به کارگاه‌های صنعتی است که الزامات زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، فعالیت کارگاه‌های ریخته‌گری و ذوب فلزات نیز عامل دیگر آلایندگی است که به صورت غیرمجاز و به صورت زیرزمینی و با مخاطرات زیست محیطی صورت می‌گیرد که تاکنون شمار زیادی از این واحدها مهر و موم شده، اما با جا به جایی این واحدها به مکان‌های دیگر بازهم شاهد آلودگی هستیم که محیط زیست باید پس از مشاهده در لحظه نسبت به مهر و موم این مراکز اقدام و وسایل آنها را توقیف کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی سرقت، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمومی، حوادث رانندگی منجر به صدمه بدنی، تهدید، کلاهبرداری، تخریب، نگهداری موادمخدر، افترا و خیانت در امانت را از جرایم استان دانست و گفت: در دی‌ماه امسال یک هزار و ۶۶۰ فقره پرونده سرقت در استان تشکیل شده که یک هزار و ۲۲ فقره آن  کشف شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول